/

Städa vs Vila

Gud vad svårt jag har att sova när William sover, trots att jag ibland är dödstrött! Måste bli bättre på powernaps iallafall. Så fort han sover så är det ju annat som ska göras, saker det kanske inte är så bråttom med men det kliar i kroppen och planeras i huvudet... Har ni med barn samma "problem"?
städa
#1 / / Emelie:

Kee sover bra på nätterna vilket gör att jag oftast är pigg på dagarna så jag brukar passa på att pyssla när hon sover. Är jag trött vilar jag med henne, vi somnar ofta gott tillsammans, närheten är mysig. Det får bli lite som det blir!

Svar: Ja det blir ju lite olika varje dag, än så länge vill han ju käka ca var tredje timme och ibland varannan...men det är ju en ganska kort period =)
Caroline Westling

#2 / / Lotta:

Har också varit dålig på att vila när killarna vilar. Hann inte komma till ro innan någon av dem vaknade, låg liksom bara och väntade på att någon skulle vakna. Det var lite lättare att powernapa efter att Erik kommit hem tyckte jag, sedan fick de mer regelbundna sovtider när de blev större och då blev det också lättare att hinna vila själv när det behövdes 😊. Kram!

#3 / / Kattis:

Låter bekant. Har dock varit bättre på att vila och låta hushållssysslor vänta ett tag med lillebror. Sedan blir det naturligt att jag tar igen mig och fyller på med energi de veckor då vi är två vuxna här hemma. Ensamveckorna blir det emellanåt väldigt tomt på sömnkontot. Storebror vaknar fortfarande varje natt...lillebror sover visserligen bra, men vill gärna upp och springa redan vid 05! OMG! Kram