/

Kalas!

Vilken härlig dag för vår William! Massor av fina presenter och fint väder! Vi åt kakor och tårtor i mängder. Jag bakade en hel del själv men beställde en gräddtårta och en vit prinsesstårta. William fick en egen tårta som jag gjorde på hårt vispad äggvita blandat med äggulor och mosad banan som jag gräddade på 150g i 30 min. Delade sen kakan i två delar och fyllde med mosade jordgubbar och täckte med grädde. Nu myser vi i uterummet med Tony och Marita. Har spelat Alfapet. Marita vann och jag kom tvåa. I morgon ska vi till dom på middag. Vi njuter lite extra av Daniels sista lediga dagar...9 veckor ledigt gick ganska fort men det ska ändå bli skönt med vardag. 
#1 / / Lisa:

Hej! Låter spännande med tårtan du gjorde till William, hur mycket tog du av ingredienserna, dvs hur mycket äggvita, äggula och banan?

Svar: Jag tog 3 ägg. Vispade vitan hårt och blandade med äggula och mosad banan. Blandade försiktigt och tillagade i ugn ca 30 min. Delade sen i 2 delar och hade mosade jordgubbar mellan och dekorerade med bär och grädde.
Caroline Westling