/

Hormonfritt

Jag började med natural cycles för några månader sedan då jag inte var sugen på att ta några hormoner igen. Jag beställde ett års abonnemang och fick den basala termometern på köpet. Det är väldigt enkelt men det gäller att ta sin temp någonlunda samma tid varje morgon innan du går upp. Sen knappar du in temperaturen i deras app och efter ett par månader räknar den ut din cykel. Då syns din ägglossning och du får röda eller gröna dagar. (skydda dig vid röda eller försök bli med barn) Det är ingen snabb lösning i början men när du väl börjat med detta funkar det väldigt bra. Min mens kom ju nyligen tillbaka och tack vare appen så fick jag info om när den skulle komma och det stämde exakt! Vill ni inte äta piller eller annat så rekomenderar jag natural cycles. Googla så hittar du säkert ett bra erbjudande!