/ 2016 /

Onsdag (1 vecka sedan värkarna startade)

Allt gick bra igår, så nu är ALLA testerna klara. Skönt! Vi fick göra ultraljudet först och Williams läkare var med av en slump.  Sjukhuset har en helt ny maskin på plats denna vecka så han ville närvara vid just detta UL. Han är pensionär och jobbar bara deltid. Daniel hade honom också som läkare när han var liten och testades för gluten allergin. Liten värld ibland. Efteråt åkte vi upp till BB mottagningen för PUK testet, läkarundersökning (rutin) och vägning. Nu hoppas jag att vi inte behöver åka till sjukhuset på länge. 

Angående hemgången från BB i helgen så är ju Penny född i lördags eftermiddag och vi spenderade natten på BB (Daniel åkte hem sent). Saknade William massor kan jag lova då jag varit "lite frånvarande" i flera dagar. Daniel kom tillbaka på morgonen och då inväntade vi läkarronden. Efter undersökningen som gick jätte bra så ville vi åka hem och läkaren tyckte det lät bra men skulle bara kolla med sin överläkare då det stod lite otydligt i Pennys journal om när hennes hjärta skulle kollas med UL. Efter ett par timmar kom sköterskan och sa att vi ska stanna då Pennys hjärta ska kollas med UL först. Dock så finns det bara en läkare (förutom Williams läkare) som utför detta och han är på plats mån eller tis om inget akut händer. Först reagerar vi inte så mycket men sen känner jag bara nej, jag kan inte sitta här ensam i en eller kanske flera dagar och vänta på att undersökningen blir gjord när allt är bra!? Det är alltså 3 läkare som redan lyssnat på Pennys hjärta redan här. En direkt när hon kom ut, en till efter någon timme och sen läkaren på BB och hjärtat låter jättefint. 

Daniel åker och ska hämta William och jag kallar på sköterskan igen och säger att jag kommer åka hem ändå. Hon går iväg och meddelar detta och efter en stund kommer en annan sköterska tillbaka. Hon säger att hon förstår att jag vill hem och att det blivit lite konstigt då ingen av de första läkarna har fyllt i journalen ordentligt efter deras kontroller och att ingen "vågar skriva ut oss" då någon gjort en notis där det bara står "undersöks innan hemgång med UL" och inget mer. Jag förklarar att det är vi själva som bett om en kontroll och att vi känner oss trygga med att 3 redan lyssnat på hjärtat och vi kommer tillbaka så fort vi får en tid och rätt läkare finns på plats. Hon tyckte det lät ok så då kom Daniel tillbaka och hämtade oss. Jag kan lova att det var väldigt skönt att komma hem och få mysa tillsammans hela familjen! 

Den berömda brickan