/ 2016 /

Som befarat

Vi hämtade hem William igår då jag saknade honom för mycket. Vi hann mysa några timmar innan han skulle sova vilket kändes bra. Jag försökte sen sova efter Idol men värkarna blev hemska och värre när jag låg ner. Jag höll ut till 01 och då kom Josephine hem till oss för att passa William. Vi åkte in till förlossningen och vid kontroll var läget fortfarande samma! Jag fick en morfinspruta i benet och prostaglandin vid livmoderhalsen för att mjuka upp och sen för att kunna sova och det gjorde jag. När gelen verkat klart (6 tim senare) så hade jag öppnat mig tillräckligt mycket för att ta hinnorna. Fick snabbt täta och onda värkar och jag körde med lustgas några timmar. Tyvärr vill inte kroppen samarbeta så nu har jag fått värkstimulerande och Eda. Känns mycket bättre denna gång. Läkaren lyckades direkt och inte vid fjärde försöket (och fjärde läkaren) som sist. De har även tagit extra prover på både mig och bebisen.

4 cm öppen för en timme sedan, sitter på pilatesbollen och hoppas det händer grejer nu!

#1 / / Lotta :

Åh, lycka till Carro! Du äger!