/ 2016 / Gravid /

Det händer nu...

Det började ca 20.00 på onsdags kväll (30/11) med små värkar. Skönt före BF! Tänkte att det säkert avtar men de gjorde ondare och ondare och kom med ca 10 minuters mellanrum. Tog alvedon kl 04 som inte hjälpte alls. Ställde mig i duschen kl 06 som hjälpte lite. Skönt med hett hett vatten! Värkarna kommer nu med ca 5 min mellanrum...ska försöka äta lite. Vill inte åka in ännu utan känns skönast hemma. Skulle dock gärna haft lustgas... Avvaktar lite till...

Klockan är 11 och "skyddsproppen" har gått. Finns ju ett mindre härligt namn också. Vi är fortfarande hemma men har kontaktat förlossningen och vi är välkomma när jag vill. Tycker fortfarande att det är skönast hemma, dock så är Daniel ganska sugen på att åka in...

Vi åkte in på kontroll vid 12.30 för att kolla att allt var bra med bebisen och om det börjat hända något. Tappen var nästan borta, 1 cm öppen och hon är långt ner och fixerad. Fick frågan om en sovdos och tackade ja. Åkte sen hem och försökte sova men omöjligt! Varken Imovane lr citodon hjälpte men jag vilade någolunda i 3 timmar. Tomas och Cissi är här och röjer med William.

Nu är klockan 19.20 och de tog med sig William hem så får vi se hur kvällen och natten utvecklar sig. Jag kämpar på!

Gravid, latensfas, föda barn, värkar
#1 / / Emelie:

Men Gud va spännande! Heja er från oss! All lycka till nu! 💛

#2 / / Emelie:

Men Gud va spännande! Heja er från oss! All lycka till nu! 💛