/ 2016 / Mat & Bak / William /

Plättar och pannkakor

Efter att jag lämnat William på förskolan tog jag en promenad och lyssnade klart på ljudboken ( Peter Robinson- När musiken tystnar). Har läst alla böcker i "Alan Banks serien" och tyvärr var denna lite trist. Men det kan ha att göra med att jag annars helst läser riktiga böcker och inte lyssnar på ljudbok och det är stor skillnad. Har dock ett prova på abonnemang ett par veckor till så tänkte börja lyssna på "Kvinnan i svart". Jag har sett filmen som var ok men boken ska tydligen vara riktigt bra och läskig, hoppas på det! Nu ska jag steka klart plättar och pannkakor som jag tänkte lägga i frysen. Bra att ha när man har bråttom. De är mjölkfria och en del av mjölet har jag bytt ut mot nyponskalsmjöl. Istället för vanlig mjölk använder jag havremjölk samt nyheten jag fick i smakboxen. Tror de blir riktigt goda! William ska äta mjölkfritt i nästan 2 veckor till men vi har inte direkt märkt någon skillnad på prickarna. Troligtvis har han bara lite känslig hy som behöver smörjas ofta.

 
 
 
 
 
mjölkfritt, mjölkfria pannkakor,

mumms