/ 2016 / Mat & Bak / William /

Saffransbullar

Hej! Hoppas ni har haft en bra helg. Vi har åkt pulka, promenerat, ätit god mat, kikat på film och firat våra pappor. Köpte även nya vinterskor från Pax till William, galet dyrt med bra skor men jag tycker det är viktigt med bra kvalitet, speciellt på vinterkläder. Jag har precis lämnat William på förskolan och tänkte börja baka saffransbullar efter Roy Fares goda recept, ni måste testa detta! Vanliga lussekatter är endast goda samma dag de bakas men dessa håller sig saftiga länge och är väldigt smarriga! Klicka HÄR för recept. Tänkte fylla frys med bröd och fika inför julen redan nu då jag säkert inte kommer ha varken lust eller tid att stå i köket lika mycket snart... Jag har inga känningar alls att det skulle vara på gång men det kan ju säga "pang". Spännande nu! I morgon ska vi på Williams årliga kontroll av hjärtat, det är säkert ingen förändring men ska bli skönt med en kontroll. Nu ska jag fixa bullarna som sen ska jäsa nästan 2 timmar och då blir det en lång men långsam promenad, kram på er! ♥
 
 
Williams hjärta, roys saffransbullar, julbak
#1 / / Linnea :

Hej. Du, jag kanske korsar alla pk-gränser nu nen jag beslutar mig för att chansa på ett långskott. Jag heter Linnea och jag och min sambo har tankar på att gifta oss i vinter när vi ska till Kho Chang. & när jag febrilt googlade så dör en kommentar från dig upp - att ni gjort precis det. Så.. har du några tips? Info? Hur går man till väga? Vem kontaktar man? Om du skulle vilja ge mig någon info skulle jag vara evigt tacksam. Och förlåt om jag är för framfusiga förväg. Kram på dig! / Linnea & Rasmus , [email protected]

Svar: Hej! Vi hade ett fantastiskt bröllop i Koh Chang. Mailade flera olika bolag och de som svarade snabbast valde jag. Allt var väldigt smidigt och prisvärt. All kontakt hade vi via mail på engelska och jag fick välja blommor osv via bilder och skicka in egna val.. Vi var nöjda med allt!
Caroline Westling

#2 / / linnea:

Hej igen och tusen tack för dina svar :) Dock hittar vi noll när man googlar.. Bara massa i phuket, kho lanta och den sidan tyvärr.. du har inga uppgifter till företaget? Såg att du skulle ha bebis snart? Lycka till med allt!

Svar: Nja. Ska kolla men det är ju några år sedan och jag är duktig på att rensa mailen :)
Caroline Westling