/ 2017 /

20/2-17

Ny vecka och snö på backen. Dock väldigt väldigt lite. I fredags träffade jag min moster och mormor på stan en stund för lite fika och shopping. Jag hittade inget speciellt men mormor handlade en del och köpte en "Blaze" bil till William. Sen kom Daniel hem lite tidigare så då tog vi en promenad och sen gjorde vi hamburgare. Jag bakade ett glutenfritt low carb bröd som blev sådär men helt ok. Lär ju även utesluta mjölkprotein till William men som tur är växer allergin nästan alltid bort i ung ålder. Hoppas på det. I lördags var vi hemma nästan hela dagen, vi fick besök av svärmor som stickat fina skydd till Williams glasflaskor. Han dricker smoothie varje dag så flaskorna används flitigt.  Jag brukar mixa fryst grönkål och avokado med frukt lr bär och havremjölk. Perfekt att få i honom bra näring och han älskar sina smoothies. Jag dricker ofta en själv också. Igår var vi ute och gick länge i solen. Man känner verkligen att solen värmer igen. Vi stannade till en stund i kolonin och åt lunch  (tog med soppa hemifrån). Sen gick vi till Andersberg och firade Daniels mormor som fyllde år. Vi kom hem ganska sent men det var en skön dag med mycket friskluft. Vi åt middag sen tvättade vi några maskiner och kikade på Farmen. Tänk att jag var på intervju för det programmet när det var ganska nytt. Glad idag att jag inte kom med. Men hade älskat tiden med djuren tror jag. Nu sover William så jag tänkte äta lunch i lugn och ro sen ska vi gå ut en sväng.  Hoppas er helg har varit härlig!


Råbiff till förrätt i lördags och smarriga Bountys med kokosgrädde, dadlar, kokosflingor, kanel, vaniljpulver och mörk choklad.