/ 2017 /

Vilken grupp!

När jag blev gravid igen så ville jag "prata" med andra som precis plussat.  Man vill dela tankar och funderingar men inte berätta för alla riktigt ännu. Jag blev medlem i en grupp på familjeliv för några som hade BF i nov ( som jag hade innan RUL ändrade till 2 Dec). Vi bestämde oss efter några veckor att flytta gruppen till en sluten grupp på Facebook och att stänga/låsa när vi kommit upp i hundra medlemmar då gruppen växte så fort. Det finns grupper med flera hundra medlemmar och vi ville hålla oss på en lite mer personlig nivå. Vi har verkligen diskuterat allt mellan himmel och jord och lärt känna varandra i denna grupp under detta år som snart har gått. Det hade jag inte förväntat mig. Vi började med att prata om de första graviditetsveckorna, rädslor, sjukhusvård, osv. Sen blev det dags för allas förlossningar och att följa allas första värkar, glädje och berättelser. Väldigt kul att få "följa med" på dessa förlossningar. Sen har vi delat våra tips och råd på allt från amning och blöjor till resmål, inredning och maträtter. Relationstips, filmtips och mycket mer! Just nu diskuteras det mycket träning (har en del PT tjejer i gruppen), barnkläder och vaccinationer. Det är helt perfekt att ha en plats där man kan ställa vilken fråga som helst och få massor av bra svar och råd! Alla har ju olika yrken och erfarenheter så man kan få "proffsråd" av många. Det har varit några träffar också men ingen nära Gävle ännu, får se om man kan åka på någon så småningom. Men det jag gillar mest med denna grupp är att vi verkligen stöttar varandra på riktigt. En del tjejer har varit med om sorgliga och jobbiga saker under det här året och man har följt deras resa. För några veckor sedan så hände en väldigt tråkig händelse då en tjej blev lämnad av sin sambo och fick reda på att han varit otrogen i flera månader, fruktansvärt. Tänkt att ha en nyfödd bebis och vara med om detta. Usch. En tjej startade en chatt vid sidan om och bjöd in alla utom henne och startade en insamling. Helt frivilligt och med valfri summa så har gruppen skänkt ca 5000:- Många bäckar små som man brukar säga! Hon ska få en korg med en massa härliga produkter och 4000:- i presentkort på ICA. Hon kommer svimma ♥ Just nu är vi 93 stycken aktiva medlemmar (mer lr mindre) och jag tror vi kommer hålla kontakten länge till!
facebook grupp, vänskap,
#1 / / Josephine :

Exakt en sån grupp har jag på fb med. Sen jag väntade Milly. Häftigt!

Svar: Kul :)
Caroline None