/ 2017 /

Middagsfrid

Vi testar en matkasse från middagsfrid denna vecka. Vi brukar ju köra Linas ett par gånger om året när det behövs lite ny inspiration. Vi har gjort kycklingen med curry och fisken hittills och båda rätterna var väldigt goda. Nästan alla varor var eko trots att vi inte valt någon ekologiskt kasse. Väldigt bra. Middagsfrid har vunnit pris för bästa matkasse och allt kändes väldigt fräscht. Idag var jag till BVC för att ge Penny vaccin mot rotaviruset (väldigt vanligt mag/tarmvirus som orsakar allvarlig magsjuka). Det erbjuds inte i vaccinationsprogramnet ännu så jag fick ringa och be om det själv. Sköterskan sa att de inte får ta upp frågan om inte föräldrarna gör det själva. Jag fick ett recept att hämta ut på apoteket igår och hade tur att de la undan en förpackning då det endast fanns 2 kvar i hela Gävle. Sen fick jag gå till BVC och ge henne vaccinet (som ges i munnen som en sockerlösning) då det ska skrivas in i journalen. Jag är lite försiktig med vaccin men eftersom William snart ska börja gå på förskolan igen (15 timmar i veckan) så kändes det säkrast. Nu ska jag sova, kram på er!