/ 2017 / Mat & Bak /

Resa bokad!

Igår gjorde jag en väldigt god middag som jag fick inspiration till från nyhetsmorgon. Jag skar lax (färsk, fryst sen tinad) i tärningar och marinerade i vitlök, ljus soya, lite socker och ingefära. Skivade gurka och rädisor och blandade med sesamolja, risvinäger, rostade sesamfrön och en nypa socker. Serverade sedan lax och grönsaker med kokta belugalinser, avokado, hackad chili och salladslök, mums säger jag bara! Dock ska jag nog dra på mer med kryddorna nästa gång då det blev lite milt. Ikväll ska vi äta pulled chicken tacos, också väldigt gott!
 
Belugalinser är linsernas Rolls Roys. Namnet har de fått från sina utseendemässiga likheter med rysk belugakaviar. Belugalinser håller ihop bra när de kokas och passar därför perfekt i sallader.
 
Igår kväll bokade vi äntligen flygbiljetterna till Florida, vi åker 20 Maj-13 Juni. Vi fick även med oss Josephine, Sebbe och barnen. Jättekul! Längtar även efter att få träffa familjen i Sarasota också, det har gått för lång tid nu tycker jag. Väldigt härligt att ha en resa att se fram emot, nedräkningen har börjat!
 
 
Min kärlek till galna karuseller gör ju att jag självklart längtar till att besöka någon av Floridas nöjesparker igen.

Denna bergodalbana i Tampa är riktigt härlig!
Florida, resa 2017, busch gardens,