/ 2017 / Vårt nya hus /

Full fart!

I går var Sebbe hos oss hela dagen och hjälpte till med övervåningen. Jag hade planerat för en dag i parken med alla 4 barnen men det ville ju aldrig sluta regna. Det blev film och en massa fika i stället. William leker bra med sina kusiner men efter ett tag tröttnar de på att leka med varandra. Jag tröttnar också emellanåt lär jag erkänna. Idag är vädret bättre så vi kör en repris på gårdagen men i parken. Min mamma hälsar på och hjälper till. Det går framåt i huset men det tar tid. Inte alls oväntat men det är lite drygt att känna att man vill fixa en massa grejer men inte hinner med. Barnen förtjänar och behöver uppmärksamhet så mitt fokus ligger mest där, samt alla vardagsgrejer som tar tid. Jag har väldigt svårt att koppla av när det är rörigt och mitt minne är sämre än någonsin. Hänger nog ihop med att det är så mycket som händer och saker som ska planeras och väljas ut. Bra träning för mig att inte kunna styra allt men också jobbigt och kräver tålamod. Nu har barnen gosat färdigt hos getterna så nu går vi mot karusellerna igen... Hoppas ni mår bra och att vi får njuta av lite mer sommarvärme snart!