/ 2017 / Mat & Bak /

Söndag

Idag fick vi besök av min pappa och familj från Skokoster. De kom vid lunch och stannade till kvällen. Vi gjorde i ordning en köttgryta när de kom som fick stå och puttra hela dagen och sen åt vi middag tillsammans och kollade på film innan de åkte hem. Daniel och Hanna kom även förbi med sina döttrar och fikade. Väldigt trevligt. Det har varit en lång och mysig helg med god mat och lite nya recept. Jag testade en rätt jag såg på Sveriges Mästerkock i veckan och det blev otroligt gott! Chorizo risotto med torskrygg. Sök på köket.se och testa! Jag gjorde även världens enklaste glass utan glassmaskin dessutom. Vispa 5 dl vispgrädde och häll i en burk kondenserad mjölk och vispa lite till. Blanda sedan med 1/2 tsk vaniljpulver och valfri smaksättning som tex riven choklad, hallon, nötter mm. Jag gjorde en saltlakritssås som jag blandade i halva formen och tog nougatsås i andra halvan. Frys sedan minst 4 timmar. Smaskens! Vi har även ätit nybakade scones, fikabröd och chips denna helg. När man inte äter det så ofta så är det extra gott ibland. Nu är jag nästan framme på "målvikten" också så jag är nöjd. Längtar till jag kan börja springa ordentligt men än så länge går det bra med hemmaträning och powerwalks. 


Tidigare ikväll gick Daniel till affären för att köpa mjölk men han kom även hem med en bukett röda rosor. Man blir ju väldigt glad när man får blommor bara sådär ändå. Nu ska jag sova och jag ser fram emot en ny härlig vecka. Kram på er.