/ William /

Att må bra som gravid

En grej som jag stört mig lite på under graviditeten är att många inte riktigt verkar tro på att jag mår/har mått så bra hela tiden, och det är ju kanske vanligare att må skit men alla gör faktiskt inte det!
 
Jag har inte mått illa en endaste gång, inte känt mig ett dugg tröttare än vanligt, haft toppen värden, bra blodtryck, inte samlat på mig vätska (börjar nog smyga sig på), inte fått bristningar (än iaf), noll humörsvägningar, inge gråt, psykbryt lr liknande (Daniel intygar) =) Har iofs aldrig haft pms heller...
 
Däremot hade jag småblödningar då och då under ganska lång tid som gjorde mig riktigt orolig, men det är ju också vanligt och gick över...
 
Det var/är ibland jobbigt att må såhär bra för då kommer tankarna på att det är för bra för att vara sant ganska ofta kan jag intyga... Jag har inga symptom så är verkligen allt bra därinne?? I början gick jag bara och väntade på att dessa klassiska symptom skulle dyka upp. Dessutom så tänker jag att det kommer bli en skitjobbig förlossning i stället eller att jag kommer må väldigt dåligt om jag blir gravid igen!? Jag är tacksam för hur jag mår och lider med er som mår dåligt, hoppas iaf att om några veckor få träffa min lilla pojke och att han är frisk och mår bra! ♥
 
Första bilden på vårt lillhjärta V.10
 
 
 
bebis, gravid,
#1 / / Lotta:

Jag tror egentligen att de allra flesta mår rätt bra när de är gravida men det är nog dem som inte gör det som man hör mest om. Det är kanske de som har störst behov av att prata om hur de mår och som folk vill berätta skräckhistorier om. Så var glad för det och förlossningen kommer förhoppningsvis också att gå lika bra!

Svar: Ja så är det säkert Lotta, kände mig lite less på några kommentarer så var tvungen att skriva av mig lite =)
Caroline Westling