/

Vikten

I början på året så vägde jag 57.8 kg och jag vet att det inte låter så mycket men det är inte en bra vikt för mig (164 cm lång), jag har aldrig varit över 57.8 kg och tror inte jag kommer vara det heller förren den dagen man blir gravid. I nästan 6 månader har vi ätit en typ av LCHF kost, vi äter mycket proteiner som kyckling, köttfärs, ägg och fisk samt en väldig massa broccoli, blomkål och andra grönsaker. Detta kombineras ibland med såser gjorda på cremefraiche, kokosmjölk eller grädde. Vi steker det mesta i cocosa eller smör, men vi överäter inte fett som en del gör med LCHF, man kan säga att vi är mer LCHQ ( low carb high quality) och herregud vad bra magen mår med denna kost, man är sällan svullen och uppblåst och jag får nästan aldrig ont i magen vilken jag haft problem med sen jag var liten. Kroppen har verkligen anpassat sig efter denna kost och vi unnar oss ibland bröd, godis, chips osv men vi äter inte stora mängder för man vet att det inte är värt det av olika anledningar... Självklart är det en hel del träning som bidrar till att vikten minskar men viktigast för mig är att ha en välmående mage och att inte känna mig svullen och "pluffsig" =) Hoppas ni mår bra där ute och att ni tar hand om era kroppar på det sätt ni själva tycker funkar bäst! ♥
 
Vikten idag