/ 2017 / Mat & Bak /

Tisdag

William äter ju mjölkprotein fritt sen ganska lång tid tillbaka och ett par gånger om året ska vi testa försiktigt om han reagerar på vanlig mjölk. I helgen fick han smaka (troligtvis lite för mycket) och igår blev han jättedålig i magen och hade ont stackaren. Det hade inte riktigt gått över i morse så det blev ingen förskola idag. William fick följa med till Pennys BVC besök och nu väger hon 5058kg och är 58cm lång. Stora tjejen som växer för fort!
 
 
Förra veckan gjorde jag halloumi och den blev riktigt bra, fick tillsätta lite mer salt bara. Nästa gång ska jag nog smaksätta med lite roliga kryddor och var mer generös med saltet. Igår åt vi några bitar med chili flakes och honung, mums! Resten av osten frös jag in. Till middag ikväll blir det kåldolmar med potatis som jag gjorde igår, jag gillar att ligga steget före med middag ibland och när jag väl får ett "ryck" så är det smidigt att göra 2 maträtter på samma gång. Igår åt vi falukorv med potatis och pepparotsås.
 
Klicka HÄR för recept
 
hemmagjord ost, hemmagjord halloumi, Penny BVC,