/ 2018 /

Fästingar

Fy! Hittade en fästing på William idag. Den var inte så stor men den hade hunnit sätta sig ordentligt. Blä! Det är andra fästingen jag hittar på honom men den första var pytteliten och lossnade direkt. Äckliga djur! Glad att han är vaccinerad mot TBE iallafall. Man vet aldrig. Idag har jag träffat min KBT terapeut och hon säger alltid så vettiga saker och vrider och vänder på mina tankar och får mig att se saker ur ett nytt och oftast bättre perspektiv. Jag har träffat henne snart 1 år cirka 1 gång i månaden. Vi jobbar mest med min "perfektionism" som gör jag har svårt när det är rörigt. Tex stökigt hemma, oreda i lådor och skåp. Osorterade papper. Höga ljud (gapigt, skrikit, bullrigt) Det är många saker som påverkar och vissa saker tar lång tid då jag gärna dubbelkollar tex skolarbete osv så många gånger innan jag skickar in. Jag är inte heller speciellt spontan och tycker om att göra saker själv. Då vet jag hur resultatet blir. En del av detta är såklart min personlighet men vissa av saker vill jag förändra för min egen skull. Nu ska vi planera lite kök... kram på er! 


fästing vaccin / perfektionism / ta hand om sig själv / tbe